Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

Vcelku souhlasím. Ono je v tom ještě jiný zádrhel. Žena za roky mateřství pobírá také důchod (jsou jí započítávány), ale pojištění neodvádí (nemá z čeho). Tedy je to placeno z už tak našpónovaného důchodového hrnce, z pojištění nás všech. Poděleno na počet aktuálních důchodců, připadá více "plátců", ale částka je stejná. Tedy ať stát stanoví a doplácí za tyto ženy zdravotní a sociální pojištění. Řekněme částkou z průměrné mzdy.

0 0
možnosti
VV

To bude ale nejaka novinka, manzelce za ty roky co byla v sedesatych letech doma s detmi nezapocitali do duchodu ani den.

0 0
možnosti
ND

To je divný, ale možná se to pak změnilo, protože mně ano...

0 0
možnosti
VV

Nevim , co je na tom divneho. Podle tehdejsich zakonu se ji zapocitala jen materska dovolena. 14 dni pred porodem a mesic po porodu. A protoze po narozeni prvniho s nim byla doma a po druhem take, byla ji pak zapocitana doba az kdyz sel nejmaldsi do skolky.

Nedovazuji se napsat kym, protoze uverejnit jak se clenove strany oslovovali pry nepatri do slusne a kultivovane diskuse.

0 0
možnosti
ND

Asi za mě už platily jiné zákony..

0 0
možnosti
VV

Ne asi, ale zrejme urcite. Svagrova ktere se narodila dcera v ronce 1968 u mela pulrocni materskou dovolenou.

0 0
možnosti
Foto

P77a39v57e27l 16V38á14v83r86a

12. 6. 2018 14:56

Pane Vokoune děkuji za názor. Pro mne je, a musí být, směrodatný současný stav, protože o jeho změně se bavíme.

A za současného stavu se ženě počítá do důchodu až 4 roky na jedno dítě jako odpracované roky, i když je doma. K výpočtu důchodu je vždy směrodatná legislativa platná v době žádosti o důchod. Nevím kolik je Vaší manželce a kdy šla do důchodu, ale nyní by jí započetli toto. I mojí ženě budou jednou třeba počítat něco úplně jiného.

Takto jsem právě nakoupil informace telefonicky na ČSSZ, můžete to taky zkusit:-))

0 0
možnosti
Foto

H68a29n24a 50V36l35k38o13v91á

12. 6. 2018 15:10

Neplatily. Jen doba po kterou byla mateřská se měnila.... A to je celá ta záhada, Vokoune. Já jsem ročník 1971 a moje matka měla mateřskou tuším 6 měsíců - potom mě hlídala babička která už byla v důchodu. Tak to tehdy chodilo. S mým bratrem - ročník 1974 už byla na mateřské 2 roky. Tak to potom zůstalo. Nicméně vždycky byla možnost dát dítě do jeslí.

Jako obvykle považujete za křivdu něco co bylo úplně normální - vaše manželka byla s dětmi doma více času než byla tehdejší mateřská a tak jí to prostě nebylo započítáno do odpracovaných let.

Kdyby mne dnes živil manžel a já se rozhodla že budu "doma s dětmi" do jejich 15 let, taky by mi to do důchodu nikdo nepočítal.

0 0
možnosti
  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1277x
Jsem architekt, sledující a nelhostejný k tomu co se kolem něj děje. Nechci být součástí mlčící většiny. Nechci žít v bublině. Chci mít názor, který si udělám sám.

Seznam rubrik